Spożywanie mleka i jego przetworów przedłuża życie – wynika z brytyjsko-australijskich badań, o których informowało w pierwszej połowie 2009r. pismo “Heart”.
Jeśli jako dzieci konsumujemy dużo wapnia – przede wszystkim z mleka i jego przetworów – jesteśmy mniej narażeni na udar mózgu i inne groźne dla życia schorzenia. Dzienne spożycie przynajmniej takiej ilości wapnia, jaką zawiera ok. 0,6 litra mleka, aż o 60% obniża ryzyko udaru mózgu.
Wg. tych samych badaczy picie dużych ilości mleka i jego przetworów nie zwiększa ryzyka choroby serca, mimo że, zawierają one tłuszcze (w tym cholesterol). Korzystne działanie nabiału może wynikać z tego, że wysokie spożycie wapnia reguluje ciśnienie krwi, a jak wiadomo, to przedłużające się nadciśnienie zwiększa ryzyko udaru mózgu.***
Źródła: *) „Rynek mleka, stan i perspektywy. Analizy rynkowe” Kwiecień 2006, Październik 2008, Instytut Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywieniowej – Państwowy Instytut Badawczy, Agencja Rynku Rolnego, Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi. **) Z materiałów VII Kongresu Badaczy Rynku i opinii, październik 2006 r. Badania realizowane przez MillwardBrown SMG/KRC na potrzeby kampanii społecznej dla IAA Polska w latach 2002 – 2005. ***) Za portalem www.rynekzdrowia.pl, lipiec 2009 r.